Slechter slapen naar mate je ouder wordt

Hoe vervelend is het als je al uren naar het plafond ligt te staren. Dan val je eindelijk in slaap, een paar uur later ben je weer wakker. Je gaat er even uit en op het moment dat je weer in bed gaat liggen ben je klaarwakker. Vervolgens val je eindelijk weer in slaap en gaat de wekker omdat je nu echt op moet staan. Het gevolg, je bent heel de dag moe.

Verstoord slaapritme
Senioren slapen vaak wat minder dan gemiddeld. Veel senioren die minder slapen vinden dit erg vervelend en ondervinden hier hinder van. De wat de oorzaak is van het slechte slapen is verschillend per persoon. Over het algemeen is de grootste probleem de hormonale verandering in het lichaam. Een andere oorzaak kan zijn het overmatig gebruiken van drugs- of drankgebruik . Maar ook een slechte hygiëne kan bijdragen aan een slechte nachtrust.

Slaaphygiëne
Zorg allereerst voor een zo goed mogelijke slaap hygiëne: dit zijn de gewoonten/ omstandigheden van iemand voor of tijdens het slapen. Zo wordt bijvoorbeeld aangeraden geen tv of smartphone te gebruiken net voor het naar bed gaan, en te zorgen voor een donkere omgeving. Melatonine kan gebruikt worden om slaap op te wekken, maar hier dient zorgvuldig mee om te worden gegaan omdat een teveel op langer termijn juist voor slapeloosheid kan zorgen. In niet alle slaapproducten zit een grote hoeveelheid melatonine. Bijvoorbeeld in de IQ Slaap of IQ Slaap Sterk supplementen zit maar een kleine hoeveelheid, precies genoeg om je in slaap te komen.
Zorg er ook voor dat je altijd moe bent als je naar bed gaat. Dit wil niet zeggen dat je altijd om moet vallen van de slaap. Als je heel de dag bezig bent geweest, je hebt gewerkt of bent bezig geweest in het huishouden, dan kun je vaak goed slapen in de avond. Is dit nog steeds niet zo ga dan later op de dag sporten. Dus niet om negen uur in de ochtend maar eerder rond een uur of zeven. Hierdoor ben je laat op de dag nog actief geweest en heb je jouw energie verbruikt. Vaak val je hierdoor sneller in slaap.

De mix om mee in slaap te vallen
Zorg ervoor dat je altijd op dezelfde tijd naar bed gaat en weer opstaat. In het weekend mag je hier natuurlijk wel van afwijken maar probeer dit te beperken. Een goed slaapritme draagt bij aan een goede slaap. Mocht het zo zijn dat dit niet genoeg is dan kun je melatonine gebruiken. Maar er zijn naast het gebruik van melatonine aanvullende ingrediënten die de slaap opwekken en ondersteunen, zodat het gebruik van melatonine minimaal kan blijven. Valeriaanwortel, Ashwaganda en hop zijn voorbeelden van plantaardige bestanddelen in IQ Slaap en IQ Slaap Sterk die slaap opwekken én een diepere slaap bevorderen. Hierdoor val je in een rustige en natuurlijke slaap. De volgende dag word je heerlijk uitgeslapen wakker en kun je er die dag weer tegenaan!

Val natuurlijk in slaap en wordt natuurlijk wakker met de producten van IQ Slimmer Gezond. Je valt in een hele natuurlijk slaap en je wordt natuurlijk wakker. Het heeft een andere samenstelling dan de bekende melatonine pillen. Als lid van de Seniorenvoordeelpas krijg je nu een erg hoge korting van maar liefst €8,- korting per supplement. Deze korting zul je nergens anders vinden. Val eindelijk snel in slaap en wordt de volgende ochtend weer uitgerust wakker met deze producten. Naast supplementen voor de slaap heeft IQ Slimmer Gezond nog een meer supplementen die speciaal geselecteerd zijn voor de Seniorenvoordeelpas leden. Ook deze zijn natuurlijk te verkrijgen met de €8,- korting voor onze leden. Voor meer informatie over de actie klik hier. Dus ook als het gaat over een betere nachtrust, kijk altijd op Seniorenvoordeelpas.nl en vind een mooie aanbieding!

Reageer op dit artikel