Klantenservice

image description

Heeft u vragen of opmerkingen? Laat het ons weten wij helpen u graag!

  • E-mail ons stuur een e-mail
    Binnen 48 uur kunt u van ons terugkoppeling verwachten.

Onze medewerkers hebben al meer dan 2.457 vragen verwerkt.

Veel gestelde vragen

Bekijk hier de vragen die het meest gesteld worden. Hoogstwaarschijnlijk staat jouw vraag er tussen.

Je antwoord toch niet gevonden? Of heb je een andere vraag of opmerking? Wij staan voor je klaar! Neem contact op via onze klantenservice: klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl of bekijk de meest gestelde vragen hieronder. Ook kun je een kijkje nemen op ons YouTube kanaal. Hier staan verschillende video’s die gaan over hoe je de pas kunt gebruiken. Ook vertellen pashouders over hun ervaring met de Seniorenvoordeelpas.

  • Wat is en doet de Seniorenvoordeelpas?

    Hallo, wij stellen ons graag voor!

    De Seniorenvoordeelpas is een initiatief voor 50-plussers. Een Seniorenvoordeelpas geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 200 verschillende webwinkels en bij 1100 lokale winkels en restaurants. Denk bijvoorbeeld aan hoge korting op verschillende A-merken, energieleveranciers, verzekeraars en een gratis HealthCheck eens per jaar.

    …Maar er is meer!

    Naast de vele euro’s voordeel die de Seniorenvoordeelpas biedt, kunnen onze leden ook genieten van interessante artikelen en columns op onze website die voor en door onze doelgroep worden samengesteld. Wij zijn een community waar 50-plussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in om de belangen van onze leden te behartigen. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te bouwen en onderhouden, al je vragen en opmerkingen persoonlijk te behandelen en natuurlijk door samenwerkingen te vormen met (web)winkels en andere locaties zodat we je de meest aantrekkelijke deals kunnen aanbieden.

  • Hoe kunnen wij deze kortingen aanbieden?

    Wij bieden de Seniorenvoordeelpas aan voor €28,95 per jaar. Dit bedrag hebben wij nodig omdat wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met veel bedrijven. Zo kunnen wij jou als pashouder voorzien van exclusieve deals.
    Met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelpas hebben recht op voordelen die veelal niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Dit bieden wij in de vorm van een Geld Terug acties (geld terugkrijgen na aankoop), kortingscodes en direct verrekende kortingen. Overigens is de prijs waarvoor je de pas nu aanschaft tevens de prijs die je betaalt wanneer je volgend jaar besluit te verlengen, ongeacht eventuele prijsverhogingen. Zo sta je niet zomaar voor onprettige verrassingen.

    Wij zijn een jong, dynamisch bedrijf dat kortgeleden is begonnen met het aanbieden van de Seniorenvoordeelpas. Er is maar één doel: senioren in Nederland (nog meer) laten genieten van het leven! Ons team staat elke dag klaar en doet zijn uiterste best om je vragen te beantwoorden en de Seniorenvoordeelpas nóg gebruiksvriendelijker te maken.

  • Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

    Wanneer je ingelogd bent, klik je rechtsboven op je inlognaam. Je drukt vervolgens op mijn account. Onderaan dit scherm, bij contact informatie, kunt je jouw wachtwoord wijzigen. Klik vervolgens op update profiel.|

    Bekijk deze video voor een duidelijke instructie.

    Mocht dit niet werken, of lukt het je niet? Neem dan contact op met de klantenservice. Wij helpen je graag verder!

  • Waar is de Seniorenvoordeelpas geldig?

    Seniorenvoordeelpas biedt exclusieve toegang tot unieke kortingsaanbiedingen bij 200 webshops. Het aantal partijen waar onze leden kunnen genieten van exclusieve aanbiedingen groeit elke dag! Sinds afgelopen 1 januari is je Seniorenvoordeelpas ook geldig bij meer dan 1100 fysieke locaties door heel Nederland. Onze Lokale Partners kun je hier vinden. Deze Lokale Partners kunnen restaurants, winkels, bioscopen en reisorganisaties zijn.

    Een overzicht van de deelnemende online winkels vind je op onze website door hier te klikken. De online winkels (o.a. Hema, C&A, ICI Paris etc.) geven onze leden een directe kassakorting of geld terug na de aankoop. De hoogte van deze acties fluctueert en is afhankelijk van de hoogte van het aantal leden. Dat betekent bijvoorbeeld dat naarmate er meer leden via de Seniorenvoordeelpas producten kopen bij Hema, hoe hoger het kortingspercentage is. Een eerlijk model voor onze leden en de winkeliers. Helaas willen niet alle winkeliers dat we de kortingspercentages verspreiden over het internet. We mogen daarom de exacte percentages alleen vermelden nadat onze leden ingelogd zijn. Dat is jammer, want wij willen graag transparant zijn. Je mag ons vertrouwen dat je gemiddeld bij de genoemde winkels altijd 5-10% korting of geld terug na aankoop ontvangt. Wil je het huidige kortingspercentage te weten? Dat kan zeker, mail onze klantenservice dan mailen wij je het percentage van dat moment. Wel zo eerlijk!

  • Hoe kan ik de Seniorenvoordeelpas bestellen?

    Je kan je online aanmelden voor een Seniorenvoordeelpas door naar onze website te gaan. Hier vind je een online aanmeldingsformulier. Door deze in te vullen word je lid. De pas wordt hierna naar het door je opgegeven adres toegestuurd.

  • Hoe krijg ik korting bij de aangesloten webwinkels?

    Seniorenvoordeelpas biedt unieke kortingsaanbiedingen bij 200 webshops. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, Geld Terug en direct verrekende korting.

    Kortingscodes
    Bij kortingscodes geven we meteen korting wanneer je de bestelling plaatst bij een van de deelnemende webshops. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. Vervolgens betaal je de aankoopprijs min de korting die je met jouw Seniorenvoordeelpas krijgt. Zo kun je als lid van de Seniorenvoordeelpas optimaal profiteren van kortingen en voordeel.

    Direct verrekende korting
    Bij direct verrekende kortingsacties is het voordeel meteen berekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. Je gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die je daar vindt, is de prijs mét korting van Seniorenvoordeelpas.nl. Ook kan het zo zijn dat deze korting wordt verrekend op het moment dat je wat in je winkelmandje plaats. Bij het afrekenen zie je vervolgens de gegeven korting. Dit is verschillend per online Partner.

    Geld Terug
    Met Geld Terug krijg je geld terug op online aankopen van aangesloten webshops. Dit Geld Terug bedrag kan een vast bedrag per aankoop zijn of een percentage van het aankoopbedrag. Het geld dat je terug krijgt – de cashback – ontvang je op jouw rekening nadat de aankoop is goedgekeurd door de webshop. Je krijgt hierdoor dus geld terug ná het doen van een aankoop. Om een deel van je aankoop terug te vragen moet je het dit formulier invullen.

    Wil je graag uitgebreidere informatie over deze onderwerpen klik dan hier. 

  • Hoe werkt Geld Terug?

    Geld Terug
    Met Geld Terug krijg je geld terug op online aankopen van aangesloten webshops. Dit Geld Terug bedrag kan een vast bedrag per aankoop zijn of een percentage van het aankoopbedrag. Het geld dat je terug krijgt – de Cashback – ontvang je op jouw rekening nadat de aankoop is goedgekeurd door de webshop. Je krijgt hierdoor dus geld terug ná het doen van een aankoop. Om een deel van je aankoop terug te vragen moet je het dit formulier invullen.

    Wil je graag uitgebreidere informatie over deze onderwerpen klik dan hier. Of bekijk de onderstaande video.

  • Van welke Lokaal Voordeel kan ik gebruik maken?

    Sinds 1 januari 2018 is het mogelijk om ook in 1100 fysieke winkels door heel Nederland met korting te winkelen met je Seniorenvoordeelpas. Als je naar onze website gaat en klikt op ‘Lokaal voordeel’ zal er een kaart van Nederland verschijnen. In de balk daarboven kun je jouw woonplaats intypen of de plaats waar je wilt gaan winkelen. Hier zie je vervolgens in één oogopslag welke winkels, bakkers, restaurants, beauty salons of bloemisten er mee doen in de door jou gekozen locatie.

  • Hoe ontvang ik korting bij de Lokale Partners?

    Als je gaat winkelen bij een Lokale Partner van de Seniorenvoordeelpas is het noodzakelijk dat je jouw pas bij hebt tijdens het winkelen. Je moet deze laten zien op het moment dat je gaat afrekenen. De kortingen per Lokale Partner verschilt altijd. Bij de ene partner krijg je een kortingspercentage en bij de ander altijd een vast bedrag aan korting. Bekijk van te voren de actie op onze website zodat je weet op welke kortingen je recht hebt.

  • Ik heb geen korting gekregen in de geselecteerde winkel, wat nu?

    Mocht het zo zijn dat je bij een van onze Lokale Partners bent wezen winkelen maar je hebt niet de korting ontvangen waar je wel recht op hebt met je Seniorenvoordeelpas. Dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij verwerken je opmerking in ons systeem en wij contacteren de desbetreffende Lokale Partner. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas

  • Mijn woonplaats staat niet in de lijst.

    Het kan zo zijn dat er in jouw woonplaats nog geen Lokale Partners aangesloten zijn. Dit betekent niet dat deze er nooit zullen komen. Wij zijn iedere dag bezig met het aansluiten van nieuwe Lokale Partners. Houd de website dus goed in de gaten om te zien of er Lokale Partners in jouw regio bij zijn gekomen.

  • Ik ben mijn pas verloren

    Je kunt een nieuwe pas aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl. Vermeld hierbij al je adresgegevens, zodat we snel een nieuwe pas voor je kunnen aanmaken.

  • Hoe krijg ik korting op mijn nieuwe energierekening?

    Vier maal per jaar doen wij onze leden een collectief aanbod. Momenteel werken wij samen met EnergieFlex. In oktober 2017 hebben de eerste leden een uitnodiging gekregen om over te stappen naar het energieaanbod van EnergieFlex. Nieuwe leden krijgen automatisch deze uitnodiging op het moment dat zij lid worden. Op onze website kun je hier ook meer informatie over vinden als je klikt op ‘Mijn Voordeel’.

    We hebben van te voren een onderzoek uitgevoerd onder onze doelgroep om te onderzoeken waar ons energiecollectief zeker aan moest voldoen. Na dit onderzoek hebben wij uiteindelijk gekozen voor EnergieFlex. Zij konden onze leden het scherpste aanbod aanbieden. Bovenop een zeer laag tarief zullen zij ook een welkomstbonus schenken die op de energierekening wordt verrekend. We begrijpen dat onze leden momenteel een lopend contract hebben, daarom zullen we iedereen de mogelijkheid geven om meermaals per jaar over te stappen en gebruik te maken van een goedkoop energieaanbod.

  • Hoe werkt de korting op mijn zorgverzekering?

    Seniorenvoordeelpas biedt haar leden de mogelijkheid aan om gebruik te maken van een korting op een nieuwe zorgverzekering. Voor de meeste leden houdt dit in dat zij minder premie hoeven te betalen per maand.

    De afgelopen maanden hebben onze leden over kunnen stappen naar en zorgverzekering van Delta Lloyd. Dit was mogelijk van half november 2017 tot en met 1 januari 2018. Het is nu niet meer mogelijk om over te stappen, dit is wettelijk zo geregeld. Uiteraard beiden wij eind 2018 weer de mogelijk om over te stappen van zorgverzekering en zo, net als de leden die al zijn overgestapt, veel te besparen op je ziektekosten.

    We kunnen je geen korting bieden op een lopende zorgverzekering. Logisch, omdat je momenteel een lopend contract hebt met je huidige zorgverzekeraar. Wel beloven we je op basis van goed onderzoek en goed onderhandelen een passend collectief, welke aansluit bij jouw levensfase. Onze leden zijn immers allemaal 50 jaar en ouder. Een goede prijs, die voor veel leden lager ligt dan hun huidige zorgverzekering is voor ons de basis!

    Het is mogelijk om één keer per jaar over te stappen, namelijk van 1 december tot 31 december. Voor aanvullende verzekeringen is deze periode van 1 januari tot 31 januari.

  • Waar kan ik de Health Check krijgen met mijn pas?

    De Health Check is een diepgaand onderzoek waarmee je gezondheid onder de loep wordt genomen. Eventuele aandoeningen kunnen hierdoor vroegtijdig worden opgespoord, zodat ze in veel gevallen nog goed te behandelen zijn. Als lid van Seniorenvoordeelpas wordt dit onderzoek je gratis aangeboden. De Health Check wordt op 500 locaties in Nederland uitgevoerd. Je ontvangt hiervoor automatisch een uitnodiging van een Health Check locatie bij jouw in de buurt.

    De Health Check start met een digitaal onderzoek waarbij men een vragenlijst van 9 stappen doorloopt. Aan de hand van deze vragenlijst controleert een beëdigd arts de vragen in combinatie met de gegeven antwoorden. Deze EPMO (elektronisch preventief medisch onderzoek) is vervolgens aanleiding om wel of geen vervolg onderzoek in te stellen. Indien de arts hier aanleiding toe ziet, dan word je uitgenodigd voor een onderzoek bij je in de buurt. Dit onderzoek en de EPMO zijn gratis en vallen niet onder je eigen risico!

  • Ik heb de voordeelpas aangevraagd wanneer wordt deze thuisbezorgd?

    We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Doorgaans ontvang je de pas binnen 10 werkdagen. Afhankelijk van de dag van bestellen kan dit soms maximaal 12 werkdagen duren. Heb je de pas na 12 werkdagen niet in huis? Neem dan contact met ons op per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

    Overigens, direct na je bestelling ontvang je altijd jouw inlogingegevens. Met deze code kun je inloggen via ons platform. Heb je jouw inloggegevens niet ontvangen? Kijk in je SPAM of reclame box van jouw e-mail provider. Mocht je deze nog steeds niet kunnen vinden, neem dan even contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

    Wanneer je jouw inloggegevens kwijt bent kun je deze eenvoudig opnieuw aanvragen.

    Ga naar https://seniorenvoordeelpas.nl/authentication. In het midden van het beeld staat  ‘wachtwoord vergeten’. Vul op de volgende pagina jouw mailadres in. Je krijgt direct een e-mail vanuit ons systeem. Klik op de link die onderin de e-mail staat. Er opent zich een nieuw scherm waar je wachtwoord in het scherm komt te staan, dit is vaak een moeilijke code. Je nieuwe toegangscode is nu aangemaakt! Deze kun je gewoon kopiëren en plakken. Ook kun je ervoor kiezen om zelf een makkelijker wachtwoord te kiezen. Dit kun je eenvoudig aanpassen.

    Overigens, als je voor Facebook hetzelfde mailadres gebruikt als waarmee je bij ons geregistreerd bent, druk dan op de knop ‘login via Facebook’. Wel zo makkelijk en snel.
    Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn? Bekijk dan deze video die gaat over je wachtwoord vergeten. Hierin komen ook de bovenstaande stappen aan bod.

  • Kan ik de pas retour sturen?

    Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

    De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de pas bij jouw thuis op de mat is gevallen.

    Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (uitsluitend per e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt dit simpel doen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping

    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 21 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

    Als je ons hebt verzocht om de verrichting van diensten te laten beginnen tijdens de herroepingstermijn, betaal je een bedrag dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat je ons ervan in kennis heeft gesteld dat je de overeenkomst herroept reeds geleverd is, vergeleken met de volledige uitvoering van de overeenkomst.

  • Wat is AfterPay (achteraf betalen) en hoe werkt het?

    AfterPay is een betaalmiddel, te vergelijken met andere betaalmiddelen zoals ‘automatische incasso’, ‘creditcard betaling’ of een ‘iDeal betaling’. Leden die ervoor kiezen om hun lidmaatschapsgeld te voldoen middels Afterpay raden we aan deze tekst goed te lezen.
    Dit is een organisatie die het betalingsproces voor jou en voor ons overneemt. Dat betekent dat dit een losstaande organisatie is die de betaling voor je Seniorenvoordeelpas aanbiedt. Je wordt hier automatisch naar doorverwezen als je de Seniorenvoordeelpas aanschaft. Je pas wordt direct aangemaakt en verstuurd (deze valt binnen 10 werkdagen bij je door de brievenbus) en je kunt direct gebruik maken van het online platform door in te loggen op www.seniorenvoordeelpas.nl.

    Let op: Afterpay biedt je de mogelijkheid 14 dagen te wachten met betalen, je ontvangt dan ook pas 14 dagen na je bestelling een factuur overzicht per e-mail van Afterpay. Daarna hebt je 14 dagen om deze factuur te voldoen aan AfterPay. Wel zo handig, zo voorkom je dat je moet betalen zonder dat je de voordeelpas in huis hebt! Let wel op, indien je onverhoopt jouw voordeelpas niet hebt ontvangen dan vervalt niet je plicht om te betalen. Je dient altijd contact op te nemen met ons wanneer je pas niet binnen twee weken geleverd is met klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl.

    Nog meer informatie over Afterpay
    Met behulp van AfterPay ben je niet verplicht om direct te betalen voor deze dienst. AfterPay houdt in dat je na het leveren van de dienst kunt betalen. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de betaling direct te voldoen wanneer je een betaaloverzicht ontvangt met een betaallink (deze komt 14 dagen na bestelling). Met “het leveren van de dienst” wordt hier bedoeld: het kunnen inloggen op ons platform en de aangevraagde pas is per post geleverd.
    Het verschil tussen AfterPay en bijvoorbeeld iDeal is dat je er bij AfterPay voor kunt kiezen om voor de dienst te betalen op een moment dat het je uitkomt, mits de betaling binnen de gestelde betalingstermijn van 14 dagen voldaan is. Wanneer je een bestelling hebt gedaan en ervoor kiest om via AfterPay te betalen, krijg je direct een e-mail waarin duidelijk te zien is dat je hebt besteld. 14 dagen daarna ontvang je van Afterpay een factuur overzicht waar het lidmaatschapsgeld ad € 28,95 zichtbaar is en betaald kan worden.

    Hoe betaal ik via afterpay?
    14 dagen na de bestelling ontvang je een e-mail met daarin een overzicht van de bestelling, en een betaalknop. Door op de knop te klikken, kun je eenvoudig en snel de betaling voldoen. Er opent zich een nieuw venster waarin te zien is hoeveel je dient te betalen, dit kun je vervolgens via iDeal voldoen. Je hoeft dus niet handmatig een bedrag over te maken naar een rekeningnummer.

    De termijn voor de betaling van AfterPay is 14 dagen. Wanneer de betaling niet voldaan is, ontvang je na 16 dagen een betaalherinnering met een nieuwe betaaltermijn van 16 dagen. Wanneer de betaling 34 dagen na bestelling niet is voldaan, ontvang je opnieuw een betaalherinnering. Ditmaal zal het te betalen bedrag opgehoogd worden, de betaaltermijn hiervoor is 7 dagen. Wanneer de betaling na 41 dagen na bestelling niet is voldaan, ontvang je opnieuw een betaalherinnering. Het te betalen bedrag wordt een tweede keer opgehoogd, de betaaltermijn hiervoor is 6 dagen. Na 47 dagen vanaf de bestelling ontvang je een poststuk met betaalherinnering, opnieuw met een ophoging. De ophoging is gelijk aan de eerste en tweede ophoging samen, de betaaltermijn hiervoor is 13 dagen. Na 48 dagen vanaf de bestelling ontvang je een betaalherinnering per e-mail, met dezelfde informatie als in het poststuk. De betaaltermijn hiervoor is 12 dagen. Na 60 dagen vanaf de bestelling begint het pre incasso traject. Je wordt persoonlijk en vriendelijk benaderd via telefoon, SMS en e-mail. Je wordt de mogelijkheid geboden om de betaling in termijnen te voldoen. Wanneer je na 120 dagen de betaling niet heeft voldaan, ontvang je een laatste betaalverzoek. Hierna volgt een overdracht ter incasso.

  • Ik wil graag annuleren

    Annuleren binnen 14 dagen

    Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Je kunt annuleren door het opzegformulier in te vullen. Deze vindt je hier: https://seniorenvoordeelpas.nl/over-ons/opzeggen/ . Je annulering is pas definitief als je de pas inclusief de  cadeaukaarten retour hebt gestuurd. Dit kan naar Postbus 6037 5600HA te Eindhoven. Zodra wij jouw Seniorenvoordeelpas inclusief  cadeaukaarten hebben ontvangen, is je annulering definitief. Je krijgt het geld waarop je recht hebt binnen twee weken retour op jouw rekening. Indien je het geld niet binnen twee weken terug hebt, neem dan contact met ons op.

    Annuleren na de herroepingstermijn van 14 dagen

    Indien je wenst te annuleren na het verstrijken van de herroepingstermijn van 14 dagen, dan annuleren wij uw pas één jaar na aanvraag van de pas. je kunt annuleren door het opzegformulier in te vullen. Deze vindt je hier: https://seniorenvoordeelpas.nl/over-ons/opzeggen/ . Je kunt dus tot één jaar na aanvraag van de pas, de pas blijven gebruiken. Je kunt tot die datum ook blijven inloggen op het platform en profiteren van de vele voordelen.